Logo

O nas

Nasza Piąta Strona Świata

Odkryliśmy Bożkowice wczesną jesienią…

Słońce puszczało na jeziorze wesołe zajączki, powietrze było ciągle nasycone zapachami lata. Urzekła nas cisza, od której odwykliśmy w mieście: wydawało się,  że tylko ptaki za nic miały tę magię i zbierając się do odlotu żegnały się z sąsiadami swoimi podniebnymi trelami.
W ogrodzie czerwieniły się ostatnie maliny w tym roku –  ich sok był obłędnie słodki  i kleił nam palce gdy łapczywie się nimi zajadaliśmy. W domu pachniało chlebem czy może ciastem, które  piekła rano gospodyni.

To było zdecydowanie nasze miejsce! Chcieliśmy tu zostać i być częścią tej sielanki…

Rozgość się na Miętowym Wzgórzu

DOM… Zasługiwał na to, by dać mu szansę na nowe życie. Klimatyczny,  z kamienia i rudej cegły nosił niemiłosierne ślady niezliczonych prób dostosowywania go do powojennych potrzeb zderzonych z niedostatkiem. Niemożliwe stało się bezśladowe odtworzenie oryginału: do dziś niektóre oryginalne rozwiązania stanowią dla nas zagadkę.

Zbudowany na początku XX w, prawdopodobnie w roku 1910 dla rodziny Wünsch: Oswalda i Erminy oraz ich czwórki dzieci. Piętrowy, podpiwniczony, w gospodarstwie zbudowanym tradycyjnie na planie podkowy, w cichej wsi nad jeziorem. Zawierucha wojenna zmieniła w 1945 właścicieli domu. W Bożkowicach pod numerem 24 zamieszkała rodzina Nowakowskich. My pojawiliśmy się tutaj w roku 2007. I od tej pory – wraz z naszymi gośćmi – tworzymy kolejny rozdział historii tego miejsca. Tym razem pod szyldem „Miętowe Wzgórze”.

Kąpielisko w pobliżu

Piaszczysta plaża kąpieliska przechodzi w cienistą trawiastą łąkę. Na miejscu wypożyczalnia sprzętu wodnego i mała gastronomia.

Pokój TV

Bogaty wybór programów satelitarnych w ogólnodostępnej bibliotece. Choć i tak zapraszamy z książką do ogrodu.

Śniadania za dodatkową opłatą

Na indywidualne  życzenie przygotujemy śniadanie: w sezonie i poza sezonem z wykorzystaniem bogatych darów regionu. Śniadanie podajemy do pokoju.

Aneksy kuchenne w pokojach

W podstawowym wyposażeniu każdego aneksu sprzęty kuchenne pozwalające na nie-małe gotowanie i uroczyste posiłki.

[infoboxes infoclass=”add-info,payments,rules” infotitle=”Addtional info”] Your Text Here[/infoboxes]

• Szukaj ochłody w jeziorze 200m od domu W gorące dni - nie do pogardzenia

Publiczna plaża ośrodka Rajsko co prawda na wyciągnięcie ręki – ale my polecamy odkryć własne miejsca do plażowania wokół Jeziora Leśniańskiego, z dala od ścisku i hałasu. Poza sezonem zaś – mgły unoszące się znad jeziora kreują niesamowite scenerie.

• Poczuj dreszcz tajemnic w Zamku Czocha Odkryj polski Hogwart.

Daj się uwieść tajemniczym losom średniowiecznego zamczyska monumentalnie górującego nad przełomem Kwisy. Wydaje się być na wyciągnięcie ręki – po drugiej stronie jeziora; jego baszty widać z okien poddasza Miętowego Wzgórza. W trakcie spaceru odkryj zapierające dech w piersiach zabytki inżynierii hydrologicznej – blisko 100-letnie zapory na Kwisie.

• Urlop bez samochodu Daj odpocząć czterem kółkom

Dla zmotoryzowanych w promieniu 10 km dostępne są sklepy i restauracje warte grzechu. Choć możliwość pozostawienia samochodu na naszym parkingu to często gwarancja spokojnego wypoczynku.

• Poczuj się jak w domu Znajdź swoje miejsce

Nasze pokoje zawsze mają doskonale wyposażony aneks kuchenny. Wszystkie mają też prywatną łazienkę z prysznicem lub wanną. Dzięki temu to Ty decydujesz o tym, kiedy chcesz poznawać innych gości w częściach wspólnych. Do dyspozycji masz bowiem bibliotekę z TV lub obszerną sień z wygodnymi siedziskami – idealne miejsce na kawę lub partyjkę „scrabble”.

• 100-letnie domostwo Poznaj historię regionu

Daj się porwać historii klimatycznego starego domu z 1910 roku na pograniczu Dolnego Śląska i Łużyc. Kamienny dom z łupka i cegły zauroczył nas swoją duszą od pierwszego spojrzenia. Zasłużył na to by dać mu szansę na nowe życie. Po starannej renowacji, stworzyliśmy wnętrza, które w łagodny sposób łączą prosty, współczesny styl z tradycją, pieczołowicie odsłaniając historię tego obszernego wiejskiego domostwa. Nowoczesny design i współczesne udogodnienia w połączeniu z klimatem starego domu stanowią doskonały sposób na zapomnienie i odpoczynek od dnia codziennego.

• Wyjątkowe położenie Nie do opowiedzenia. Do zobaczenia!

Wyjątkowo dogodna lokalizacja na pograniczu Łużyc i Dolnego Śląska, blisko trójstyku granic, więc też przepełniona licznymi wpływami polskiej, niemieckiej i czeskiej tradycji (i kuchni!) oraz pamiątkami bogatej historii regionu. Doskonały punkt wypadowy na krótsze i dłuższe wyprawy pieszo czy rowerem. Bliżej do Pragi i Berlina niż do Warszawy! Na wyciągnięcie ręki Świeradów Zdrój i góry Izerskie z łagodnymi trasami spacerowymi – o każdej porze roku. Na miejscu jezioro, łąki, pola, lasy… słowem: święty spokój.

• Zaczarowany ogród Ukryj się przed światem

Z okien roztacza się fascynujący widok na  góry i jezioro. Lub na pola i las – praktycznie na wyciągnięcie ręki. Wokół domu króluje przestronny ogród pełen intymnych zakamarków wręcz kuszących by się w nich zaszyć. Z książką, kieliszkiem wina lub usnąć w hamaku przy szumie drzew.

Do dyspozycji gości mamy liczne leżaki, hamaki,  meble ogrodowe a dla aktywnych sprzęt sportowy. Dla mistrzów podniebienia znajdzie się i grill.

[sec_title3 t3head=”JAKA U NAS POGODA?”]Czy to prawda, że tu zawsze świeci słońce?[/sec_title3]